Na tento webinář je nezbytné se přihlásit předem, a to v účastnickém modulu NPI. Nemáte-li ještě účet nebo neznáte-li své přístupové údaje do tohoto modulu, po kliknutí na „Přihlásit se na webinář“ zadejte pouze svou e-mailovou adresu a následně vyplňte požadované údaje pro registraci.
Máte v třídě cizince a přemýšlíte, jak zapojit žákyně a žáky, kteří neumí česky, do práce s celou třídou?
Webinář představí možnosti práce s jazykově heterogenní třídou v hodině dějepisu na druhém stupni ZŠ. Bude se věnovat konkrétním postupům a způsobům práce.
V první části si na příkladech ukážeme bariéry, jimž čelí děti s odlišným mateřským jazykem. Ukážeme si, jak tyto bariéry překonávat, přičemž budeme vycházet z teorie schématu R. C. Andersona. V druhé části si představíme možnosti, jak konkrétně formulovat minimální cíl pro českého žáka a možnosti jeho uchopení pro žáka s OMJ. Ve třetí části si ukážeme techniky a metody, kterými se k minimálním cílům můžeme dostat. Ve čtvrté části si představíme příklady dobré praxe a zaměříme se na konkrétní organizaci a strukturu hodiny, v níž jsou žáci čeští i žáci s OMJ.
Webinář nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.