Domů > Webináře > Jak zapojovat žáka s OMJ do běžné výuky – 1. stupeň
Webinář

Jak zapojovat žáka s OMJ do běžné výuky – 1. stupeň

23. 3. 2023 14:00–01:00
Lektor
Mgr. Barbora Nosálová

Jak se přihlásit

Na tento webinář je nezbytné se přihlásit předem, a to v účastnickém modulu NPI. Nemáte-li ještě účet nebo neznáte-li své přístupové údaje do tohoto modulu, po kliknutí na „Přihlásit se na webinář“ zadejte pouze svou e-mailovou adresu a následně vyplňte požadované údaje pro registraci.

Anotace

Máte v třídě cizince a přemýšlíte, jak zapojit žákyně a žáky, kteří neumí česky, do práce s…

Máte v třídě cizince a přemýšlíte, jak zapojit žákyně a žáky, kteří neumí česky, do práce s celou třídou?

Účastníci budou seznámeni s různými způsoby zapojení žáků a žákyň s odlišným mateřským jazykem do výuky v běžné třídě. Lektoři představí několik materiálů a ukážou, jak s takovým materiálem pracovat a jak ho vytvořit. Hlavní náplní webináře jsou různé způsoby práce, metody a konkrétní aktivity, které umožňují začlenění dítěte, které neumí dobře česky, do společné práce s celou třídou. Základem bude aktivizace a motivace žákyň a žáků ve společné práci na různých úrovních a využití klíčových slov, struktur a vizualizací. Obsah semináře vychází z dlouholeté praxe lektorů a spolupráce s mnoha učiteli na různých základních školách. Prostřednictvím uváděných aktivit a materiálů lektoři ukážou, jak dosáhnout toho, aby bylo možné pracovat s celou třídou, aby se zapojili i žákyně a žáci, kteří nerozumí nebo nemluví česky.

Blok 1

Účastníci se na konkrétních příkladech seznámí s různými možnostmi zapojení dítěte s OMJ do výuky: 1. Zapojení na základě minimálního cíle v tématu, 2. zapojení na základě vizualizace, 3. zapojení na základě průběžné aktivizace a stanovení role v kooperativní práci, 4. práce na principu: podle materiálů vytvořených pro žáka s OMJ a s využitím jiných způsobů práce spojených i s těmito materiály se učí celá třída.

Blok 2

Účastníci se seznámí s různými typy materiálů, které umožňují různé zapojení do výuky. Materiály, které mohou využít při předučování, materiály, které vizualizují minimální cíle, materiály, které vedou k individualizaci a diferenciaci výuky. Účastníci projdou pomocí autentických materiálů z výuky všechny kroky různých metod a aktivit při zapojování do výuky.

Blok 3

Účastníci si vyzkouší si tvorbu některých dílčích částí materiálů do výuky a vyzkouší si stanovovat si minimální cíl ve výuce. V modelových situacích se budou rozhodovat, jaký typ zapojení zvolit a jaké aktivity jsou v těchto situacích vhodné. Účastníci budou dále formulovat k čemu jsou různé aktivity nebo různé materiály vhodné. Účastníci budou sdílet své zkušenosti, budou mít možnost diskutovat o tom, co se na webináři dozvěděli a jak konkrétně využijí nové poznatky ve své praxi


Hodnocení od uživatelů

Webinář nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.