Domů > Webináře > Rozvoj emoční inteligence prostřednictvím příběhů ve smyslu Gestalt terapie
Webinář

Rozvoj emoční inteligence prostřednictvím příběhů ve smyslu Gestalt terapie

Vysílali jsme 12. 10. 2022 20:00–21:00
Lektor
Mgr. Helena Kumperová, Ph.D.
Záznam webináře
1537x
Pokud si přejete získat nárok na potvrzení za zhlédnutí tohoto webináře, musíte se nejprve přihlásit ke svému účtu, nebo si účet nejprve založit.

Anotace

Rozumět vlastním pocitům je cestou k porozumění a přijetí pocitů druhých, říká Mgr. Helena Kumperová, osvědčená lektorka našich webinářů.

Anotace :

Rozvoj emoční inteligence, resp.citového prožívání v kontextu uvědomění a prožití vlastních emocí, porozumění jim a správného pochopení je uměním, jemuž se učíme, rozvíjíme jej, ovšem školní prostředí je k nim poněkud inerntní. C. R. Rogers (1995) hořce poznamenává, že k zoufání je parcelace dítěte v prostředí školy na rozum a tělo, jenž jsou ve škole vítány, zatímco emoce a pocity mají zůstat za školní branou.  

Je-li cílem Non scholae, sed vitae, je pak integrovat všechny složky osobnosti v jednotu.  

Cíle setkání: 

  • seznámit pedagogy MŠ, ZŠ a SŠ se základními tezemi emoční inteligence 
  • přiblížit aspekty Gestalt terapie v kontextu rozvoje emoční inteligence (Gestalt je směr v psychoterapii, který integruje systémy ducha, těla a mysli v jeden celek) a holistického přístupu.  
  • nabídnout pedagogům některé aktivity pro žáky jednotlivých vzdělávacích stupňů formou lehké ochutnávky  
  • podpořit pedagogy v práci v rozvoji emoční inteligence formami, které jsou pro daný věk vhodné a adekvátní 
  • sdílet příklady dobré praxe 

Obsah setkání: 

  • emoční inteligence je porozumění emočním signálům, které k nám doléhají (Goleman, 1997), od attachmentu k emoční inteligenci  
  • možnosti rozvoje emočních, komunikačních a sociálních dovedností těchto žáků ve škole 
  • techniky práce s kolektivem spolužáků jako prevence interpersonálních konfliktů 
  • emoční inteligence, jako nástroj pedagoga při výuce a vedení kolektivu 

Setkání je ZDARMA 

Komu je setkání určeno: 

  • pedagogům MŠ, ZŠ na 1. i 2. stupni a SŠ 
  • speciálním pedagogům a školním psychologům, výchovným poradcům a metodikům prevence 
  • ředitelům škol 

Lektorka: 

Mgr. Helena Kumperová, Ph.D.  – působí v privátní praxi (Betshabé, z.s., Institut komprehenzivní terapie), zabývá se dětskou psychoterapií v kontextu neuromotorické psychologie INPP Chester, je krizovým interventem pro děti, mládež a dospělé, pracuje na Lince důvěry, dětskou psychoterapií s využitím gestaltických přístupů, vede cvičení terapeutické jógy pro děti, ve vědecké práci se zabývá skrytým kurikulem v institucionální péči, mimo jiné vede semináře, vzdělávací programy a besedy.  

Potvrzení o účasti

Podmínkou získání potvrzení o účasti na webináři je přihlášení k vašemu účtu na Metodickém portálu RVP.CZ před vstupem do živého vysílání a účast na webináři v délce alespoň 45 minut. Pokud nemáte účet, zaregistrovat se můžete zde. Při splnění těchto podmínek bude po skončení webináře potvrzení o účasti dostupné ke stažení na stránce konkrétního webináře. Potvrzení je možné si stáhnout i zpětně, avšak nejdříve u webinářů, které probíhaly od května 2021. Za zhlédnutí záznamu webináře se potvrzení o účasti nevystavuje. Namísto něj je možné získat Potvrzení o zhlédnutí záznamu webináře. Pro získání pozvrzení o zhlédnutí záznamu je nutné být přihlášen/a k uživatelskému účtu na RVP.CZ a přehrát si celý záznam (není nutné záznam vidět celý najednou, systém ukládá informaci o poslední přehrávané části a umožní vám navázat ve sledování, kde jste přestali).

Soubory ke stažení
 
Typ
Název
 
pdf
prezentace
PDF
Rozvoj emoční inteligence prostřednictvím příběhů ve smyslu Gestalt terapie.pdf
pdf
bonus, článek
PDF
Emoční inteligence v kontextu pohádek.pdf

Licence

Webinář je publikován pod licencí Creative Commons BY-NC-ND 4.0.

Hodnocení od uživatelů

Simona Kubešová
12. 10. 2022, 21:29
5 z 5
Velice zajímavý webinář. Poznatky využitelné v praxi. Moc děkuji
5 z 5

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.