V příspěvku se zaměříme na změny v rámcových vzdělávacích programech pro předškolní a základní vzdělávání (se zaměřením na 1. stupeň). Pro některé učitele tyto změny představují výzvu v podobě změny přístupu ke vzdělávání dětí a žáků. Pro jiné učitele znamenají potvrzení, že jejich současný přístup odpovídá požadavkům na vzdělávání v 21. století. Nedílnou součástí práce učitelů v mateřských školách a učitelů elementaristů je podpora celkového rozvoje dětí a umožnění plynulého přechodu mezi stupni vzdělávání. Proto bude i tomuto tématu v příspěvku věnován prostor.
Jovanka Rybová je ředitelkou malotřídní školy Kyjov-Bohuslavice, pracovníkem NPI ČR ve funkci Referent školství, výchovy a vzdělávání. Spolupracuje na revizích RVP ZV. Je autorkou ucelené řady učebnic Prvouky a přírodovědy nakladatelství Taktik.
Webinář je publikován pod licencí Creative Commons BY-SA 4.0.