Na tento webinář je nezbytné se přihlásit předem, a to v účastnickém modulu NPI. Nemáte-li ještě účet nebo neznáte-li své přístupové údaje do tohoto modulu, po kliknutí na „Přihlásit se na webinář“ zadejte pouze svou e-mailovou adresu a následně vyplňte požadované údaje pro registraci. Účast na webináři je zdarma.
Webinář představí, jak je pojetí kvalitní výuky geografie zakotveno v nové koncepci vzdělávací oblasti Geografie v RVP ZV a co z toho prakticky plyne pro školy. Vychází přímo z aktuální podoby revidovaného RVP a ukáže, jak plánovat výuku geografie tak, aby byla s tímto dokumentem v souladu – od formulace cílů v ŠVP až po přípravu konkrétní vyučovací hodiny.
Krok za krokem si projdeme cestu od školního vzdělávacího programu k reálné hodině: jak o geografii ve škole uvažovat, jak si nastavit očekávané výsledky učení a jak s nimi pracovat při hodnocení. Součástí webináře bude přehled jednoduchých nástrojů a otázek pro vlastní reflexi kvality výuky, které mohou učitelé využít při úpravách ŠVP i každodenním plánování.
Zvláštní pozornost věnujeme také nejčastějším „strašákům“ geografie v novém RVP – typickým obavám a nejasnostem, které se kolem této oblasti v praxi objevují – a ukážeme, jak je lze realisticky a v klidu uchopit. Na závěr bude prostor pro zodpovězení vybraných dotazů účastníků položených prostřednictvím aplikace Slido.
Lektor webináře: Mgr. Matěj Vrhel
Matěj Vrhel je garantem vzdělávací oblasti Geografie v NPI a didaktikem geografie na Přírodovědecké fakultě UK, kde dokončuje doktorské studium zaměřené na kvalitu výuky zeměpisu. Od roku 2006 působí jako učitel geografie a dějepisu (aktuálně na ZŠ Netvořice) a spolupracuje na mezinárodním projektu přípravy učitelů geografie na University of Galway v Irsku..
Délka webináře: 60 minut.
Registrace nejpozději do 8. 12. 2025 do 12:30.
Vstupenky na ZOOM najdete ve svém emailu dvě hodiny před začátkem webináře.
Webinář je publikován pod licencí Creative Commons BY-SA 4.0.
Webinář nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.