Webinář

BYOD

Vysílali jsme 17. 2. 2016 20:00–21:00
Lektoři
Mgr. Petra Vaňková, Ing. Bořivoj Brdička
Záznam webináře
2237x
Pokud si přejete získat nárok na potvrzení za zhlédnutí tohoto webináře, musíte se přihlásit ke svému účtu na RVP.CZ, nebo si účet nejprve založit.

Anotace

Znáte zkratku BYOD (nebo také BYOT), ale stále máte pocit, že o možnosti využívat různé technologie ve výuce nevíte dost? Lektoři našeho online setkání (Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. a Mgr. Petra Vaňková) se s Vámi podělí o své znalosti a zkušenosti.

Znáte zkratku BYOD (nebo také BYOT), ale stále máte pocit, že o možnosti využívat různé technologie ve výuce nevíte dost? Lektoři našeho online setkání (Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. a Mgr. Petra Vaňková) se s Vámi podělí o své znalosti a zkušenosti.

Anotace setkání:

Pronikání technologií do života mění celou řadu postupů při práci s informacemi i komunikaci mezi lidmi. Tyto změny se nutně dotýkají i našich škol. Je nemyslitelné, aby výukové aktivity na tyto změny nereagovaly. To by vedlo k izolaci školního prostředí od světa venku za zdmi školy. Taková izolace však neznamená jen fyzické oddělení obou prostředí, znamená bohužel též oddělení ideové vedoucí k prohlubování nepochopení a nezájmu ze strany žáků o výuku. Jedním z možných opatření, která mohou pomoci tento problém řešit, je propojení aktivit školních se světem žáků prostřednictvím mobilních technologií. Ideálním řešením je vybavit žáky školními přístroji, které lze administrovat z jednoho místa na dálku. Jenže na to většina škol nemá dost finančních zdrojů. Mnohem realističtěji se ukazuje možnost ve vhodných výuku posilujících situacích využít přístroje vlastní. Jste připraveni oznámit žákům, aby si ti, kteří mohou, “přinesli vlastní zařízení” (Bring Your Own Device)? Co všechno si musíte uvědomit, než takovou větu žákům řeknete?

Komu je setkání určeno:

Setkání je určeno každému učiteli, který se snaží pochopit roli technologií v současném světě a nebrání se uvažovat o nich jako o jediném možném prostředku dosažení výukových cílů pro 21. století..
Setkání je zdarma.

Struktura setkání:
  1. Teoretický úvod – 15 min
    Situace ve vybavenosti žáků, nedůvěra ze strany učitelů, kompetence pro 21.st. a rizika digitální demence,
    možnosti využití vzdělávacích technologií pro realizaci inkluze.
  2. Metodika BYOD ve výuce na ZŠ – 30 min
    vybavenost školy pro realizace BYOD, samotná správa, konkrétní možnosti zapojení BYOD do výuky - využitelnost uzavřených a otevřených online prostředí, nutnost multiplatformních aplikací pro práci ve třídě
  3. Diskuze – 15 min
Lektoři:
Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. – dlouholetý propagátor vzdělávacích technologií a duchovní otec Učitelského spomocníka Portálu RVP (http://spomocnik.rvp.cz/) působící na KITTV UK Praha, PedF (http://it.pedf.cuni.cz/).
Mgr. Petra Vaňková – zkušená učitelka pracující s technologiemi na ZŠ Lupáčova a asistentka na témže pracovišti – KITTV UK Praha, PedF (http://it.pedf.cuni.cz/).
 

Užitečné odkazy (postupně doplníme):
Potvrzení o účasti

Podmínkou získání potvrzení o účasti na webináři je přihlášení k vašemu účtu na Metodickém portálu RVP.CZ před vstupem do živého vysílání a účast na webináři v délce alespoň 45 minut. Pokud nemáte účet, zaregistrovat se můžete zde. Při splnění těchto podmínek bude po skončení webináře potvrzení o účasti dostupné ke stažení na stránce konkrétního webináře. Potvrzení je možné si stáhnout i zpětně, avšak nejdříve u webinářů, které probíhaly od května 2021. Za zhlédnutí záznamu webináře se potvrzení o účasti nevystavuje. Namísto něj je možné získat Potvrzení o zhlédnutí záznamu webináře. Pro získání pozvrzení o zhlédnutí záznamu je nutné být přihlášen/a k uživatelskému účtu na RVP.CZ a přehrát si celý záznam (není nutné záznam vidět celý najednou, systém ukládá informaci o poslední přehrávané části a umožní vám navázat ve sledování, kde jste přestali).

Soubory ke stažení
 
Typ
Název
 
Ostatní
BYOD.pdf

Další webináře lektorů

Mgr. Petra Vaňková

Žádný další webinář lektora nebyl nalezen.

Ing. Bořivoj Brdička

Hodnocení od uživatelů

Webinář nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.