Webináře Webináře NPI Práce s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Webinář

Práce s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

5. 11. 2025 17:00–18:00
Lektor
Mgr. Milada Macháčková
Záznam webináře
22x
Pokud si přejete získat nárok na potvrzení za zhlédnutí tohoto webináře, musíte se přihlásit ke svému účtu na RVP.CZ, nebo si účet nejprve založit.

Webinář je určen pedagogickým pracovníkům, kteří se ve své praxi setkávají s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí a hledají účinné a eticky citlivé způsoby podpory jejich vzdělávací dráhy.

Cílem webináře je nabídnout odborný rámec pro porozumění vlivům prostředí na učení, chování a motivaci těchto dětí a představit strategie, které napomáhají budování důvěry, respektující komunikace a funkční spolupráce s rodinou. Účastníci se seznámí s klíčovými tématy – co formuje vztah dítěte ke škole, jak se projevuje sociální a kulturní odlišnost v každodenní docházce a jak učitel může citlivě reagovat na projevy, které mají své kořeny mimo školní prostředí. Diskutována budou i etická dilemata spojená s praxí: jak pomáhat, aniž bychom zasahovali do autonomie rodiny, jak pracovat s předsudky a jak hledat rovnováhu mezi profesní angažovaností a osobní hranicí pomoci. Na kazuistikách romské rodiny a rodiny, kde matka žije s mentálním postižením, bude ilustrována komplexnost situací, které mohou ve škole nastat – od jazykové bariéry a studu rodičů přes nedůvěru ke škole až po základní existenční problémy ovlivňující výkon dítěte.

Webinář nabídne konkrétní pedagogické postupy, možnosti využití podpůrných opatření a návod, jak reflektovat vlastní postoje při práci s dětmi z odlišného prostředí.


Lektorka webináře: Mgr. Milada Macháčková

Milada Macháčková je speciální pedagožka, kognitivně behaviorální terapeutka, mediátorka a lektorka na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové. Ale také matka 4 dětí..

Licence

Webinář je publikován pod licencí Creative Commons BY-SA 4.0.

Hodnocení od uživatelů

Webinář nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.