Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Reedukace specifických poruch učení v systému inkluzivního vzdělávání

Lektor Mgr. et Mgr. Dagmar Vilášková
Vysílali jsme1. 4. 2020 20:00–21:00
Víte, jaký je rozdíl mezi předmětem speciálně pedagogické péče a pedagogickou intervencí? Mgr. et Mgr. Dagmar Vilášková nám vše vysvětlí a ještě nám ukáže obsah hodiny PSPP včetně zajímavých pomůcek na rozvoj pozornosti. Máme se na co těšit!

Víte, jaký je rozdíl mezi předmětem speciálně pedagogické péče a pedagogickou intervencí? Mgr. et Mgr. Dagmar Vilášková nám vše vysvětlí a ještě nám ukáže obsah hodiny PSPP včetně zajímavých pomůcek na rozvoj pozornosti. Máme se na co těšit! 

Cíle setkání:
  • Charakteristika podpůrných opatření pro žáky se specifickými poruchami učení.
  • Vysvětlení rozdílu mezi předmětem speciálně pedagogické péče a pedagogickou intervencí.
  • Seznámení s reedukačními metodami a zásadami.
  • Plán výuky PSPP (Plán reedukační péče) v souladu s Doporučením ke vzdělávání žáka.
  • Představení názorného obsahu hodiny PSPP včetně zajímavých pomůcek na rozvoj pozornosti.
Komu je setkání určeno:

Setkání je určeno školním speciálním pedagogům, učitelům s rozšířenou specializací (vyučujícím předmět speciálně pedagogické péče), školním psychologům, výchovným poradcům, rodičům, učitelům 1. a 2. stupně

Setkání je ZDARMA.

Program setkání:
  • Poskytování podpůrných opatření pro žáky se specifickými poruchami učení v kontextu aktuální legislativy.
  • Výuka předmětu speciálně pedagogické péče.
  • Reedukační metody a zásady. 
  • Plán výuky PSPP v návaznosti na Doporučení ke vzdělávání (Plán reedukační péče).
  • Konkrétní obsah hodiny PSPP.
  • Představení pomůcek a her na podporu pozornosti.
Lektor:

Mgr. et Mgr. Dagmar Vilášková – Certifikovaný lektor pro společné vzdělávání, Studovala na MU v Brně – Obor speciální pedagogika pro učitele a Obor Speciální andragogika. Praxe ve školství 27 let na pozicích učitelky MŠ, asistenta pedagoga, učitele na ZŠ, speciálního pedagoga v PPP, odborník na speciální pedagogiku na ČŠI, 11 let školní speciální pedagog, externí vyučující na Ostravské Univerzitě. Lektorská a poradenská činnost v oblastech: Specifické poruchy učení, Speciální pedagogika, Poruchy autistického spektra, Vzdělávání asistentů pedagoga, Školní poradenské pracoviště – kompetence a funkční nastavení spolupráce ve škole, Legislativa v inkluzivním vzdělávání, Vzdělávání nevidomých dětí a žáků. Autorka publikace „Strukturované učení pro žáky s autismem".


Užitečné odkazy (postupně doplníme):