Domů > Webináře > APIV A: Digitální technologie jako nástroj individualizace výuky v heterogenní třídě
Webinář

APIV A: Digitální technologie jako nástroj individualizace výuky v heterogenní třídě

Vysílali jsme 16. 11. 2021 14:00–15:00
Lektoři
PhDr. Renata Votavová, Bc. Petra Burešová, Mgr. Alice Kourkzi Kašlíková
Záznam webináře
1658x
Pokud si přejete získat nárok na potvrzení za zhlédnutí tohoto webináře, musíte se nejprve přihlásit ke svému účtu, nebo si účet nejprve založit.

Anotace

Třída s mnoha žáky s rozdílnými studijními předpoklady a styly učení. Učitelé stále hledají postupy, které lze v praxi využít. Jedním z nástrojů jsou digitální technologie. Jejich využití napříč předměty se odvíjí od potřeb a možností školy ale především od potřeb aktérů výuky (pedagoga, žáků). Webinář přinese tipy na konkrétní postupy, které může učitel použít v kterémkoli předmětu bez souvislosti s konkrétním obsahem učiva, a to v rámci prezenční i distanční výuky. Metodické materiály k webináři připravila Bc. Petra Burešová. Moderují: PhDr., Mgr., Ing. Renata Votavová, Mgr. Alice Kourkzi Kašlíková.

Jedna třída a v ní mnoho žáků s různými studijními předpoklady a styly učení. Rozdílně vnímají, rozdílně myslí, rozdílně si pamatují, jiné věci je motivují. Jiné cíle považují za důležité a používají k jejich dosažení rozdílné cesty. ​Před učitelem stojí nelehký úkol podporovat v průběhu společného vzdělávání každého z nich. 

Postupy, které lze v praxi využít, učitelé stále hledají a objevují. Jedním z nástrojů, který při řešení individualizované podpory učení žáků v heterogenní třídě může být efektivně využíván, jsou digitální technologie. Jejich využití napříč předměty se odvíjí od potřeb a možností školy ale především od potřeb aktérů výuky (pedagoga, žáků). 

Seznamte se s tipy lektorů členěnými podle toho, na jaký segment procesu učení žáka v rámci heterogenní třídy se zaměřují. Podle toho, zda digitální technologie napomáhají při diferenciaci výuky, při zajištění různosti pedagogických postupů, při uplatňování různých stylů učení nebo při hodnocení žáků. Jedná se o konkrétní postupy, které může učitel použít v kterémkoli předmětu bez souvislosti s konkrétním obsahem učiva, a to v rámci prezenční i distanční výuky. 

Metodické materiály k webináři připravila Bc. Petra Burešová. 
Moderují: PhDr., Mgr., Ing. Renata Votavová, Mgr. Alice Kourkzi Kašlíková.

Potvrzení o účasti

Podmínkou získání potvrzení o účasti na webináři je přihlášení k vašemu účtu na Metodickém portálu RVP.CZ před vstupem do živého vysílání a účast na webináři v délce alespoň 45 minut. Pokud nemáte účet, zaregistrovat se můžete zde. Při splnění těchto podmínek bude po skončení webináře potvrzení o účasti dostupné ke stažení na stránce konkrétního webináře. Potvrzení je možné si stáhnout i zpětně, avšak nejdříve u webinářů, které probíhaly od května 2021. Za zhlédnutí záznamu webináře se potvrzení o účasti nevystavuje. Namísto něj je možné získat Potvrzení o zhlédnutí záznamu webináře. Pro získání pozvrzení o zhlédnutí záznamu je nutné být přihlášen/a k uživatelskému účtu na RVP.CZ a přehrát si celý záznam (není nutné záznam vidět celý najednou, systém ukládá informaci o poslední přehrávané části a umožní vám navázat ve sledování, kde jste přestali).

Licence

Webinář je publikován pod licencí Creative Commons BY-SA 4.0.

Hodnocení od uživatelů

Pavla Slavíčková
21. 02. 2024, 16:24
Webinář byl velmi inspirativni a zajímavý.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.