Dítě, žák, student, dospělý s ADHD je odrazem moderní doby, která nese krizi hodnot, rodiny a stability systému ve všech rovinách. Tato doba je zdrojem půtek, nedorozumění, pocitů selhání, neúčinnosti výchovných opatření, neporozumění sobě samému, ale v druhé řadě je překvapivě velkou studnicí porozumění a neobyčejného lidství, pokud dáme semínku v nitru jedince vyklíčit a vykvést. Co potřebuje, je porozumět sobě, přijmout se a ovládnout se. K tomu, aby to dokázal, potřebuje moudré rodiče, učitele, vychovatele, přátelé a blízké, kteří v něj věří.
přispět k rozšiřování kompetencí vyučujících, které mohou uplatnit při práci s dítětem, žákem či studentem s ADHD,
nabídnout učitelům, asistentům, ale i rodičům, zamyšlení nad potřebami žáků s ADHD, nad možností jeho pedagogického i výchovného ovlivnění a podpory,
porozumět sami sobě, vyznat se v tom, co ve mně dítě, žák, či student s ADHD, vyvolává. Jaké jsou moje pocity vycházející z naší interakce,
nalézt vlastní strategie k ovlivnění a podpoře jedince s ADHD, resp. vrátit kormidlo samotnému dítěti, či žáku, aby se cítilo odpovědné za své chování, a posilovalo tak pozitivní vzorce chování, stalo se tak členem skupiny bez maladaptivních procesů (šaškování, vyrušování, ...) a nalezlo adekvátní sociální vazby v kolektivu,
neposkytnout instantní návod, ale především otevřít pedagogickou diskusi nad syndromem ADHD a nad možnými symptomy (projevy), které mohou diagnózu navozovat, ale kauzálně ji nesplňují.
Úvod
ADHD vymezení pojmu a medicínské souvislosti
Nemoc, nálepka, nebo daň vývoji společnosti?
ADHD z pohledu pedagoga
Jak to vidí rodič?
Co prožívá dítě?
ADHD začarovaný kruh, kde nelze porozumět tomu, co prožívá, pokud sám nejsem stižen stejným osudem
Kde potřebuje pomoci a podpořit, kde naopak omezit?
Vhodné strategie pro pedagogy, rodiče i vychovatele, vedoucí zájmových kroužků, přátele a blízké
Cíl přežít v režimu výhra x výhra.
Kde lze hledat podporu a pomoc?
Léčit a jak?
ADHD jako obraz renesanční bytosti, pokud jej naučíme obtíže přetavit ve zdroj
Primární cílovou skupinou setkání jsou pedagogové předškolního a školního vzdělávání, rodiče, možná i dospělí s ADHD, kteří hledají různé cesty k tomu, aby upevnili vzájemnou spolupráci a podpořili žáka v reedukačním, či kompenzačním procesu přijetí svých omezení a maximální utilizaci dovedností zpět směrem ke společnosti. Setkání je ale určeno všem, pro něž je problematika vzdělávání zajímavým tématem.
Mgr. Helena Kumperová – terapeut, lektor, učitel a kouč.
Podmínkou získání potvrzení o účasti na webináři je přihlášení k vašemu účtu na Metodickém portálu RVP.CZ před vstupem do živého vysílání a účast na webináři v délce alespoň 45 minut. Pokud nemáte účet, zaregistrovat se můžete zde. Při splnění těchto podmínek bude po skončení webináře potvrzení o účasti dostupné ke stažení na stránce konkrétního webináře. Potvrzení je možné si stáhnout i zpětně, avšak nejdříve u webinářů, které probíhaly od května 2021. Za zhlédnutí záznamu webináře se potvrzení o účasti nevystavuje. Namísto něj je možné získat Potvrzení o zhlédnutí záznamu webináře. Pro získání pozvrzení o zhlédnutí záznamu je nutné být přihlášen/a k uživatelskému účtu na RVP.CZ a přehrát si celý záznam (není nutné záznam vidět celý najednou, systém ukládá informaci o poslední přehrávané části a umožní vám navázat ve sledování, kde jste přestali).
Webinář je publikován pod licencí Creative Commons BY-ND 3.0.
Webinář nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.