Domů > Webináře > Rozvoj emoční inteligence prostřednictvím příběhů ve smyslu Gestalt terapie
Webinář

Rozvoj emoční inteligence prostřednictvím příběhů ve smyslu Gestalt terapie

Vysíláme živě 12. 10. 2022 20:00–21:00
Lektor
Mgr. Helena Kumperová, Ph.D.

Místnost nebyla ještě otevřena. Vstup do místnosti se otevře 15 minut před začátkem webináře. Na webinář není nutná registrace předem. Kapacita místnosti je omezena na 300 účastníků.

Anotace

Rozumět vlastním pocitům je cestou k porozumění a přijetí pocitů druhých, říká Mgr. Helena Kumperová, osvědčená lektorka našich webinářů.

Anotace :

Rozvoj emoční inteligence, resp.citového prožívání v kontextu uvědomění a prožití vlastních emocí, porozumění jim a správného pochopení je uměním, jemuž se učíme, rozvíjíme jej, ovšem školní prostředí je k nim poněkud inerntní. C. R. Rogers (1995) hořce poznamenává, že k zoufání je parcelace dítěte v prostředí školy na rozum a tělo, jenž jsou ve škole vítány, zatímco emoce a pocity mají zůstat za školní branou.  

Je-li cílem Non scholae, sed vitae, je pak integrovat všechny složky osobnosti v jednotu.  

Cíle setkání: 

  • seznámit pedagogy MŠ, ZŠ a SŠ se základními tezemi emoční inteligence 
  • přiblížit aspekty Gestalt terapie v kontextu rozvoje emoční inteligence (Gestalt je směr v psychoterapii, který integruje systémy ducha, těla a mysli v jeden celek) a holistického přístupu.  
  • nabídnout pedagogům některé aktivity pro žáky jednotlivých vzdělávacích stupňů formou lehké ochutnávky  
  • podpořit pedagogy v práci v rozvoji emoční inteligence formami, které jsou pro daný věk vhodné a adekvátní 
  • sdílet příklady dobré praxe 

Obsah setkání: 

  • emoční inteligence je porozumění emočním signálům, které k nám doléhají (Goleman, 1997), od attachmentu k emoční inteligenci  
  • možnosti rozvoje emočních, komunikačních a sociálních dovedností těchto žáků ve škole 
  • techniky práce s kolektivem spolužáků jako prevence interpersonálních konfliktů 
  • emoční inteligence, jako nástroj pedagoga při výuce a vedení kolektivu 

Setkání je ZDARMA 

Komu je setkání určeno: 

  • pedagogům MŠ, ZŠ na 1. i 2. stupni a SŠ 
  • speciálním pedagogům a školním psychologům, výchovným poradcům a metodikům prevence 
  • ředitelům škol 

Lektorka: 

Mgr. Helena Kumperová, Ph.D.  – působí v privátní praxi (Betshabé, z.s., Institut komprehenzivní terapie), zabývá se dětskou psychoterapií v kontextu neuromotorické psychologie INPP Chester, je krizovým interventem pro děti, mládež a dospělé, pracuje na Lince důvěry, dětskou psychoterapií s využitím gestaltických přístupů, vede cvičení terapeutické jógy pro děti, ve vědecké práci se zabývá skrytým kurikulem v institucionální péči, mimo jiné vede semináře, vzdělávací programy a besedy.  


Co potřebujete k účasti na online setkání?

  • počítač připojený na internet
  • bedničky nebo sluchátka

Vstup do místnosti se otevře zhruba 15 minut před začátkem na této stránce. Pokud budete na stránce čekat, prosíme, zkuste občas obnovit stránku (zmáčkněte klávesu F5).

Aktuálně je limit účastníků stanoven na 300, nicméně pokud se na webinář nedostanete, během pár dnů po odvysílání webináře bude k dispozici jeho záznam. Vše najdete na adrese: https://webinare.rvp.cz/. Děláme vše pro to, abychom mohli počet účastníků navýšit.

Potvrzení o účasti

Podmínkou získání potvrzení o účasti na webináři je přihlášení k vašemu účtu na Metodickém portálu RVP.CZ před vstupem do živého vysílání a účast na webináři v délce alespoň 45 minut. Pokud nemáte účet, zaregistrovat se můžete zde. Při splnění těchto podmínek bude po skončení webináře potvrzení o účasti dostupné ke stažení na stránce konkrétního webináře. Potvrzení je možné si stáhnout i zpětně, avšak nejdříve u webinářů, které probíhaly od května 2021. Za zhlédnutí záznamu webináře se potvrzení o účasti nevystavuje.

Licence

Webinář je publikován pod licencí Creative Commons BY-NC-ND 4.0.

Hodnocení od uživatelů

Webinář nebyl prozatím komentován.

Vaše hodnocení

Ohodnoťte hvězdičkami:

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.