Domů > Webináře > Dyslexie a rozumové nadání – názorně a prakticky
Webinář

Dyslexie a rozumové nadání – názorně a prakticky

Vysílali jsme 9. 3. 2022 20:00–21:00
Lektor
Ing. Dagmar Rýdlová
Záznam webináře
1756x
Pokud si přejete získat nárok na potvrzení za zhlédnutí tohoto webináře, musíte se nejprve přihlásit ke svému účtu, nebo si účet nejprve založit.

Anotace

Hlavním cílem seminářů a webinářů vedených Dagmar Rýdlovou je podpora porozumění a přijetí odlišností. Připojte se, pokud souzníte s jejím mottem.

Program:

  • Úvod
  • Tři paradoxní situace z praxe. Nakolik jsou (ne)srozumitelné a (ne)přijatelné?
  • Paradoxní školní výkony nadaných dětí s dyslexií
  • Příprava SBORNÍKU příklady dobré praxe – krok za krokem
  • Závěr a zpětná vazba

Komu je webinář určen

  • učitelům základních škol

Setkání je ZDARMA

Lektorka:

Ing. Dagmar Rýdlová alias DYS-BABA – vystudovala VŠE, 12 let byla v ekonomické praxi a od roku 1991 vytvářela a propagovala originální výukové pomůcky a metody pro děti s dyslexií a jejich okolí. Nyní má v plánu prostřednictvím webinářů a elektronických sborníků komunikovat a sdílet s učiteli, rodiči i poradenskými pracovníky příklady dobré praxe ohledně podpory porozumění a přijetí odlišností školáků s dyslexií a rozumovým nadáním. (Dvanáct let je také členkou neziskové organizace Dlouhá cesta, kde plně zažila význam vzájemné svépomoci v náročné životní situaci… Nejsme v tom sami a nejsme na to sami. Uplynulé dva roky zde vedla dílny tvůrčího psaní poezie haiku, připravovala společné sborníky a zajišťovala vydání knížky Haiku na Dlouhé cestě.)

Reference

Dyslexie a čtení v knize života – rozhovor Lenky Krejčové s Dášou Rýdlovou. Článek publikovaný v časopise Školní poradenství v praxi 3/2021.

Můj život s dyslexií a specifickým rozumovým nadáním – hodně mi pomohlo, když jsem porozuměla svým odlišnostem a přijala je do svého sebepojetí, Dáša Rýdlová. Článek připravený k publikování v jarním vydání časopisu Školní poradenství v praxi 2022.

E-korespondence se Šárkou Portešovou, autorkou knih
- Rozumově nadané děti s dyslexií
- Rozumově nadaní studenti s poruchou učení (Cesty od školních výkonových paradoxů k úspěchu)
… Sborník příkladů dobré praxe by paní docentku také zajímal, zatím o ničem podobném bohužel neví…

Potvrzení o účasti

Podmínkou získání potvrzení o účasti na webináři je přihlášení k vašemu účtu na Metodickém portálu RVP.CZ před vstupem do živého vysílání a účast na webináři v délce alespoň 45 minut. Pokud nemáte účet, zaregistrovat se můžete zde. Při splnění těchto podmínek bude po skončení webináře potvrzení o účasti dostupné ke stažení na stránce konkrétního webináře. Potvrzení je možné si stáhnout i zpětně, avšak nejdříve u webinářů, které probíhaly od května 2021. Za zhlédnutí záznamu webináře se potvrzení o účasti nevystavuje. Namísto něj je možné získat Potvrzení o zhlédnutí záznamu webináře. Pro získání pozvrzení o zhlédnutí záznamu je nutné být přihlášen/a k uživatelskému účtu na RVP.CZ a přehrát si celý záznam (není nutné záznam vidět celý najednou, systém ukládá informaci o poslední přehrávané části a umožní vám navázat ve sledování, kde jste přestali).

Soubory ke stažení
 
Typ
Název
 
pdf
prezentace
PDF
Dyslexie a rozumové nadání – názorně a prakticky.pdf

Licence

Webinář je publikován pod licencí Creative Commons BY-NC-ND 4.0.

Hodnocení od uživatelů

Vladka Marhanová
09. 03. 2022, 21:13
5 z 5
perfektní, přínosné
5 z 5
Lenka Repatá
09. 03. 2022, 21:13
5 z 5
Výborný webinář
5 z 5
Helena Vítová
09. 03. 2022, 21:14
Vše bylo super
Olga Brožová
09. 03. 2022, 21:14
5 z 5
Velmi hezký a věcný webinář!
5 z 5
Petra Skřivánková
09. 03. 2022, 21:16
5 z 5
Překrásný a přínosný webinář.
5 z 5
Romana Tichá
09. 03. 2022, 21:18
5 z 5
Bezva, pomohlo...
5 z 5
Miroslava Trčková
09. 03. 2022, 21:28
5 z 5
Nezbývá, než poděkovat. Děkuji a budu se těšit naslyšenou.
5 z 5
Jitka Kroutilová
10. 03. 2022, 11:01
5 z 5
Velmi dobře zpracované, zkrátka perfektní a přínosné
5 z 5
Jana Dluhošová
21. 04. 2022, 21:11
5 z 5
Úžasné prolínání teorie a praxe.
5 z 5

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.