Domů > Webináře > Méně obvyklé metody práce s textem pro žáky s diagnozou dyslexie a méně zdatné čtenáře
Webinář

Méně obvyklé metody práce s textem pro žáky s diagnozou dyslexie a méně zdatné čtenáře

Vysílali jsme 16. 11. 2016 20:00–21:00
Lektor
Mgr. Petra Pšeničková
Záznam webináře
2613x
Pokud si přejete získat nárok na potvrzení za zhlédnutí tohoto webináře, musíte se nejprve přihlásit ke svému účtu, nebo si účet nejprve založit.

Anotace

Dyslexii se v rámci online setkání věnujeme průběžně. Jaké rady nám dá Mgr. Petra Pšeničková, která s těmito žáky pracovala jako speciální pedagog a nadále vede poradenskou činnost pro učitele, rodiče a děti? Mezitím se můžete podívat, jaké rady dává ve svých praktických článcích na Metodickém portálu RVP.CZ. Někteří žáci bezchybně čtou, a zároveň nevnímají obsah čteného. Jak jim pomoci?

Dyslexii se v rámci online setkání věnujeme průběžně. Jaké rady nám dá Mgr. Petra Pšeničková, která s těmito žáky pracovala jako speciální pedagog a nadále vede poradenskou činnost pro učitele, rodiče a děti? Mezitím se můžete podívat, jaké rady dává ve svých praktických článcích na Metodickém portálu RVP.CZ.

Někteří žáci bezchybně čtou a zároveň nevnímají obsah čteného? Jak jim pomoci?

Cíle setkání:
  • Pomoci žákům zvládnout techniku čtení a orientovat se na obsah čteného,
  • zvyšování kompetencí učitelů – osvojení si aktivit pro práci s textem pro méně zdatné čtenáře.
Komu je setkání určeno:
Setkání je určeno učitelům 1. stupně ZŠ, učitelům speciálních škol, rodičům dětí – kterým jde hůře čtení.
Setkání je zdarma.
Program:
  • dyslexie a její projevy
  • technika čtení
  • porozumění obsahu čteného
  • méně obvyklé metody práce s textem pro žáky s diagnozou dyslexie a méně zdatné čtenáře
  • rozvíjení zrakového a sluchového vnímání jako dobrý základ pro zvládnutí nároků na techniku čtení a později na vnímání obsahu čteného
  • diskuze, výměna zkušeností
Lektorka:

Mgr. Petra Pšeničková, DiS. – speciální pedagožka, lektorka kurzů pro předškoláky a děti s odkladem školní docházky; poradenství pro předškoláky i školáky, jejich rodiče a učitele; posuzování školní zralosti; lektorská a poradenská činnost pro pedagogy, autorka článků; absolventka magisterského studia speciální pedagogiky na PedfUK v Praze; 10 let praxe v oblasti speciální pedagogiky, z toho 6 let v poradenství.


Užitečné odkazy (postupně doplníme):
Potvrzení o účasti

Podmínkou získání potvrzení o účasti na webináři je přihlášení k vašemu účtu na Metodickém portálu RVP.CZ před vstupem do živého vysílání a účast na webináři v délce alespoň 45 minut. Pokud nemáte účet, zaregistrovat se můžete zde. Při splnění těchto podmínek bude po skončení webináře potvrzení o účasti dostupné ke stažení na stránce konkrétního webináře. Potvrzení je možné si stáhnout i zpětně, avšak nejdříve u webinářů, které probíhaly od května 2021. Za zhlédnutí záznamu webináře se potvrzení o účasti nevystavuje.

Soubory ke stažení
 
Typ
Název
 
pdf
prezentace
PDF
Méně obvyklé metody práce s textem pro žáky s diagnozou dyslexie a méně zdatné čtenáře.pdf

Licence

Webinář je publikován pod licencí Creative Commons BY-NC-ND 4.0.

Hodnocení od uživatelů

Webinář nebyl prozatím komentován.

Vaše hodnocení

Ohodnoťte hvězdičkami:

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.