Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Žáci vynechávají, přidávají, přesmykují písmena či slabiky? Jak na to?

Lektor Mgr. Petra Pšeničková
Vysílali jsme7. 12. 2016 20:00–21:00
Co vše ve čtení a psaní ovlivňuje nedostatečné rozvinutí sluchové analýzy a syntézy? jak pomoci žákům zvládnout čtení a psaní bez větších obtíží? Máte dostatečnou zásobu aktivit pro rozvoj sluchové analýzy a syntézy?

Co vše ve čtení a psaní ovlivňuje nedostatečné rozvinutí sluchové analýzy a syntézy? jak pomoci žákům zvládnout čtení a psaní bez větších obtíží? Máte dostatečnou zásobu aktivit pro rozvoj sluchové analýzy a syntézy?

Cíle setkání:
  • Pomoci žákům zvládnout čtení a psaní bez větších obtíží
  • Zvýšit kompetence učitelů – osvojení si aktivit pro rozvoj sluchové analýzy a syntézy
Komu je setkání určeno:
Setkání je určeno učitelům 1. a 2. běžné třídy ZŠ, učitelům vyšších ročníků u žáků, kterým se v této oblasti nedaří, učitelům speciálních škol.
Setkání je zdarma.
Program:
  • Co vše ve čtení a psaní ovlivňuje nedostatečné rozvinutí sluchové analýzy a syntézy?
  • Strukturované aktivity pro rozvoj sluchové analýzy a syntézy : rozkládání slov na slabiky, první a poslední hláska ve slově, rozlišování pozice hlásky, tvoření slov, rozklad slov na jednotlivé hlásky, skládání slova z jednotlivých hlásek s porozuměním, pozice hlásek ve slově, skládání slov ze slabik apod.
  • Diskuze, výměna zkušeností.
Lektorka:

Mgr. Petra Pšeničková, DiS. – speciální pedagožka, lektorka kurzů pro předškoláky a děti s odkladem školní docházky; poradenství pro předškoláky i školáky, jejich rodiče a učitele; posuzování školní zralosti; lektorská a poradenská činnost pro pedagogy, autorka článků; absolventka magisterského studia speciální pedagogiky na PedfUK v Praze; 10 let praxe v oblasti speciální pedagogiky, z toho 6 let v poradenství.


Užitečné odkazy (postupně doplníme):